Garderobsröj!

Tänk vad man kan hitta om man rotar runt i garderober och klädhögar! 

Image

För sex år sedan började jag jobba på en klädbutik, och dessa var dom första jeansen jag köpte med min personalrabatt! Dom har haft en historia av att få bäraren att tycka om sig själv. Först mig, för dom är stor i storlekarna och även om det står ”42” i dom är det mer 44-46. Sedan min goda vän Git som gick igenom en Gastric Bypass, och när hon gått ner så mycket att hon tappade alla byxor hon ägde, fick hon låna dessa. Jag minns fortfarande hennes glädje när hon kom i dom. Ett år senare fick jag tillbaka dom när jag själv åter gått upp i vikt, men använde dom aldrig för jag började ungefär i samma veva med LCHF. Det var två år sen. 

Det är inget fel på byxorna, och dom är fortfarande snygga om man fyller ut dom så visst kan jag sälja dom på någon loppis. Men jag tror jag behåller dom som minne!

 

Kommentera

