Tacos LCHF style

image

Idag är barnet hemma med feber, och även om det i sig är trist och tråkigt, betyder det också att man kan lägga lite extra tid på maten en vanlig tisdag! Så idag blev det tacolunch.

Jag har ett recept på tacokrydda som jag hittade här.

Tacokrydda
1 1/2 tsk salt (jag brukar ta lite mindre)
1 tsk vitlökspulver
2 tsk chilipulver
1 tsk spiskummin
1 tsk lökpulver
2 tsk paprikapulver
2 krm cayennepeppar

Blanda allt i en liten burk!

Att äta tacos som LCHF’are är ju ingen konst egentligen. Man ska ju bara hålla lite koll på hur mycket kolhydrater det är i salsan (ca 5/100gr i Santa Marias Chunky Salsa) och inte äta majsprodukterna vi svenskar älskar till den här maträtten. Själv gör jag två mycket tunna omeletter av två ägg och en dl grädde. Sen lägger jag allt ”godis” emellan dom på tallriken!

image
här har jag inte lagt locket på ännu…

Ibland saknar jag juice. Inte bara smaken, utan hela företeelsen runt omkring. Ta ett glas medans man ser på tv eller uppdaterar bloggen… Denna blev jag tipsar om av min vän Maria:

image

Grönsaksjuice med 3,4/100gr! Den smakar som en Virgin Bloody Mary. Gott! 

Kommentera

