Opp som en sol…

Nytt år. Nya tag! Jag har ätit kolisar hela jul och nyår, och haft mitt första rejäla migränanfall sen i somras till på köpet. Så nu har jag ruckat vagnen in på rätt spår igen och börjat om.

image

Idag blev det pannkaka!!

Pannkaka

1½ dl grädde
1 msk fiberhusk
2 ägg
salt

Jag körde ihop alltihopa med stavmixer och sen fick det svälla i ca 10 minuter innan jag stekte i smör och lite olja. Smeten blir väldigt fast, och dom liknar amerikanska pannkakor när dom är klara. Man kan behöva hjälpa till i stekpannan med att sprida ut smeten lite. Men sen blir det underbart fluffiga och goda pannkakor utav det! Jag åt med grädde och frysta bär, barnet tog ohemult mycket lingonsylt – som vanligt!

Dottern är väldigt kinkig med maten, så den rosa färgen är karamellfärg för hennes skull.

2 thoughts on “Opp som en sol…

Kommentera

