LCHF!

image

Jag är en usel matmor. Bara så alla förstår vidden av det här med matlagning i kombination med mig, LCHF och att vara ensamstående mamma. Idag är det söndag, och då försöker jag i största möjliga mån laga så många matlådor jag kan. På menyn den här veckan står till att börja med Äggmuffins! Vilket i princip är ostgratinerad äggröra och bacon i muffinsformar.

Äggmuffins
10 ägg
1 dl grädde
3 dl riven ost
½ tsk fiberhusk
1½ pkt bacon
½ pkt cream cheese vitlök/örter
krydda lite som man tycker

Hacka och stek bacon, slå på äggröran (ägg, grädde, fiberhusk och kryddor) och rör tills det är rejält smetigt. Tippa i cream cheese och gegga ner och ta av pannan från plattan. Rör ner riven ost och pytsa upp allt i siliconformar (så det inte fastnar och håller formen). Grädda i 175 gr i ca 15-20 min.

Perfekt att ha i kylen och micra på.

Det andra jag gjorde var kyckling på två sätt. Det håller på att gräddas resp. puttra just nu, så det kommer bilder och recept på senare – OM det är ätbart!

4 thoughts on “LCHF!

Kommentera

