Kyckling på två sätt

image

Egentligen är jag inte så förtjust i kycklingfileer, men dom hade erbjudande på Willys igår… Så det blev en curryhistoria, och baconinlindade fileer. Inte speciellt påhittigt, men så är jag inte heller någon vidare kock.

Currykyckling (lånat av Lifezone)

kycklingfilé(er)
smör
1 lök
curry, salt och peppar
vispgrädde

Inget konstigt egentligen. Skär kycklingen i mindre bitar, salta och peppra och stek i smör och lite olja (så smöret inte bränns). Tillsätt curry i valfri mängd och rör om. Ha i grovskuren lök och fräs på allt tillsammans. Slå på grädde. Låt puttra tills det är klart.

Baconkyckling

Kycklingfilé(er)
Svartpeppar
Bacon

Tror det säger sig självt – skär filéerna på ”skrå”, peppra och linda bacon runt. In i ugnen på 200 grader tills allt är klart.

Detta kanske låter rätt så simpelt, men för mig är detta höjden av avancerad kokkonst! Min förhoppning är att jag om jag bloggar om mina små futtiga matlagningsframgångar kanske jag kan få en liten kick och prova något mer tillkrånglat! En gryta kanske till och med!! Uj uj uj… det vore nåt…

3 thoughts on “Kyckling på två sätt

  1. Ping: Baconinlindad kyckling med broccolimos. | mammasuzie

Kommentera

